Week 9: de laatste!

25 juni 2016 - El Ejido, Spanje

Zaterdag 18 juni:

Deze ochtend begonnen we met het schoonmaken van de plantjes (dode bladeren weghalen). Daarna konden we ze gaan poten. In de middag zijn we naar Bianco geweest om het verslag te uploaden, maar zoals al vaker de laatste tijd deed de wifi het niet. Maandag gaan we het nog een keer proberen. Daarna zijn we boodschappen gaan doen bij de Consum en ben ik thuis gaan slapen.

In de avond ging ik naar Lars. We zouden gaan stappen in Almerimar. Er was een vriend van hem aangekomen, Steven, die stage loopt bij Coca Cola. Hij doet de opleiding Strategisch Management op het HBO in Tilburg. Hij loopt er stage tot september en heeft nu een weekje vrij. Eerst hebben we een Ek-wedstrijd gekeken en daarna zijn we naar de Coconuts gegaan om te kijken hoe het bierpongtoernooi verging. Rond 2 uur liepen we naar Maracas en daar zijn we de hele avond gebleven. Het was een geslaagde laatste zaterdagavond hier in Spanje!

Zondag 19 juni:

Vandaag lang uitgeslapen en de hele dag vrijwel niets gedaan, zoals het hoort op de zondag.

Maandag 20 juni:

Ton was vandaag weer in de tuin te vinden nadat hij een week in Nederland was geweest. De werkzaamheden waren hetzelfde als zaterdag en dat zal morgen ook hetzelfde zijn. Maarja, de laatste week is al ingegaan en heb wel weer zin om naar Nederland te gaan!

In de middag zijn we voor de laatste keer naar het strand in Almerimar gegaan. Het was niet heel erg warm (28 graden en een lekker windje). De rest van de week zal het hier wel ongeveer 31 tot 34 graden worden, dus dat zullen lekkere laatste dagen worden!

Dinsdag 21 juni:

Zoals verwacht hebben we vandaag weer hetzelfde werk uitgevoerd. Al hebben we een uurtje in een andere tuin plantjes gepoot. Mohammed vertelde dat die planten later voor wel zo’n 40 euro per stuk de deur uit kunnen gaan. Dat plantje was nog niet eens grote dan mijn hand! De teeltduur van zo’n plantje duurt dan ook jaren, dus dat snap ik dan ook wel.

In de middag kregen we onze boarding passen. Daarna weer wat boodschappen gedaan.

Woensdag 22 juni

Vandaag hebben we weer plantjes gepoot en potten gevuld. De tijd ging lekker snel. Morgen de laatste werkdag! In de avond zijn we naar Javi geweest om weer een wedstrijd van het EK te kijken.

Donderdag 23 juni

Jaja, onze laatste werkdag! In de pauze zijn we snel een broodje gaan eten met Lars en de 5 Spaanse dames. Een heerlijk gevoel deze laatste werkdag. Wij zijn er erg klaar mee. In de middag zijn we begonnen met onze tas in te pakken. Ik ben nog naar de El Corte Ingles gegaan om een voetbalshirtje voor mijn broertje te halen.

Vandaag is het de feestdag San Juan. In de avond gingen we naar Almerimar met Lars en Steven. Drinken, eten en vuur maken deden ze de hele avond door. Ik vond het heel gezellig. Gelijk afscheid genomen van de Spaanse ‘vrienden’. We hebben er wel een aantal ontmoet. Goede jongens gelukkig!

Vrijdag 24 juni

Vandaag hebben we onze tas voor de laatste dingen ingepakt. Daarna zijn we alles gaan opruimen en schoonmaken. Dat heeft toch nog wel een tijdje geduurd. Om 2 uur hebben we onze opdrachten enz. getekend en zijn we met de reis naar Nederland begonnen! Om kwart voor 3 zijn we met de bus naar het station van El Ejido gegaan, om de bus van kwart over 3 naar Almeria te nemen. Eenmaal aangekomen in Almeria hebben we de taks naar het vliegveld gepakt.

Op het vliegveld hebben we rustig wat gegeten en zijn we ingecheckt. Nog 1,5 uur voor de gate gewacht en daarna de lucht in gegaan!

1. Hans en Ank:
    30 juni 2016
    Hoi Sven.

Bedankt voor de leuke reisverhalen ! Voor jouw en Jesse een leuke tijd om op terug te kijken. Fijn dat je weer thuis bent ! Nu lekker genieten van de schoolvakantie.
  2. Frans:
    30 juni 2016
    Hoi Sven,

Ik heb nog even de foto's bekeken en het zag er tof uit. En ook leuk commentaar erbij! "niet werkende fontein" bijvoorbeeld. Maar bedankt voor de verhalen, ik heb ze graag gelezen.