Week 8

18 juni 2016 - El Ejido, Spanje

Zaterdag 11 juni

Vandaag gaan we naar Granada. We zijn om 7:15 van huis gegaan en om 7:45 in de bus gestapt richting Granada. De busreis duurde 3,5 uur. Toen we aankwamen stond Christianne al te wachten. We zijn wat gaan eten tegenover haar appartement. Daarna zijn we door straatjes met Marokkaanse winkeltjes naar boven gelopen om het uitzicht over Granada te zien. Gelijk ertegenover was het Alhambra, het mooiste deel van de stad. We gingen er heen, maar konden niet naar binnen. Je moet een paar dagen van tevoren een kaartje hebben gekocht al wil je daar naar binnen kunnen. Maar dat hadden we niet, dus zijn we alleen in het openbare gedeelte van het Alhambra geweest.

Na het Alhambra zijn we een kathedraal in gegaan. We kregen een soort telefoon (waar alles uit verteld werd in het Engels). Nu weet k wel dat de ‘kerkelijke’ Engelse woorden nog niet echt in mijn hersenen gestampt zitten. Dus dat was een beetje moeilijk te volgen, maar het zag er wel komisch uit.

Rond 3 uur kwam Lars in Granada en zijn we het hotel gaan opzoeken. Na een halfuurtje gezocht te hebben kwamen we daar eindelijk aan. En ja, je had blijkbaar één of andere pas nodig om het hotel te betalen. Niemand had dat natuurlijk, dus moesten we 30 euro bijbetalen. Om 4 uur zijn we weer de stad in gegaan om Christianne op te halen en om wat kleren in te slaan. Want het scheen dus zo te zijn dat je niet in een club binnenkomt als je een korte broek aan hebt. En die had ik weer niet bij me (het was 36 graden buiten…). Snel een broek gehaald en ergens tapas gaan eten. Om 6 uur zochten we een pub om Wales – Slowakije te kijken. Daarna zijn we wat gaan eten en weer teruggegaan om Engeland te kijken. De sfeer zat er goed in bij die Engelsen in de pub. Helemaal geweldig.

’s Avonds zijn we naar club Mae West geweest. Nou, en of het een grote club was. Wanneer we binnenkwamen was het niet druk, maar ik keek toen om het hoekje en er was schijnbaar nog een discotheek binnen. We waren om 6 uur thuis. Het was een top avond!

Zondag 12 juni

We konden weer naar huis. heb het erg naar mijn zin gehad in Granada, maar nu ben ik best moe. Om 2 uur waren we thuis en heb ik wat geslapen.

Maandag 13 juni

Vandaag de één na laatste werkweek! Heb het nu wel een beetje gehad hier. Deze dag lekker gewerkt en in de middag Spanje – Tsjechië gekeken bij Bianco.

Dinsdag 14 juni

Vandaag eerst weer gewerkt en daarna lekker naar het strand geweest. Het was de drukste dag op het strand sinds dat we hier zijn. In de avond pasta gegeten.

Woensdag 15 juni

Vandaag zijn we begonnen met 20 karren met gevulde potten op de bedden zetten. Dat zal niet helemaal lukken, maar we zijn een eind gekomen. 12 karren hebben we afgekregen. In de middag een filmpje gekeken omdat het buiten erg hard waaide.

Donderdag 16 juni

De overige 8 karren met potten zijn afgemaakt en we konden in een andere tuin verder met potjes vullen. Het is een beetje geestdodend werk, maar het moet maar! de laatste dagen is de stroom weer een aantal keer uitgegaan. Lars kwam kijken en het lag dus aan de ketel, waarschijnlijk komt er iemand morgen langs om te kijken wat er aan de hand is. Daarna zijn we met Lars naar Almerimar gegaan om Engeland – Wales te kijken in een Engels restaurant. Gelukkig won Engeland net aan!

In de avond zijn we Duitsland – Polen gaan kijken bij Javi. Al met al, we proberen dus zoveel mogelijk voetbal te kijken.

Vrijdag 17 juni

Nog een week te gaan! We hebben allerlei dingen afgemaakt. De hele Dipladenia tuin staat nu weer vol met planten en gevulde potten waar later planten in komen. In de middag zijn we naar Bianco gegaan en in de avond zijn we Spanje – Turkije gaan kijken bij Javi beneden.