Week 5!

27 mei 2016 - El Ejido, Spanje

Weblog week 5:

Zaterdag 21 mei:

Na een leuk skypegesprek gisteren, konden we nog een ochtendje er tegen aan. We hebben de hele ochtend weer gepoot. S’ middags zijn we naar de kapper geweest. Lars wist een goede kapper en kon ons erheen brengen. Daarna ben ik maar wat gaan slapen, want in de avond zouden we weer uitgaan in Almerimar met Lars en een paar vrienden van hem (de namen van de meeste weet ik niet meer). Paco heb ik de hele avond niet meer gezien en Alex ging om half 4 ook alweer naar huis. Om half 5 zijn we naar het appartement van Lars gegaan om te wachten op de taxi die ons weer naar huis in El Ejido. Uiteindelijk lagen we pas om half 6 in ons bed…

Zondag 22 mei:

Na heerlijk uitgeslapen te hebben zijn we om 2 uur met de bus naar het strand gegaan. Het was lekker weer, maar er was erg veel wind. S ’avonds hebben we een film gekeken en zijn we vroeg naar bed gegaan om wat slaap in te halen.

Maandag 23 mei:

Vandaag hebben we de witte Dipladenia stekjes bij elkaar gedaan en hebben we ze overgepoot in grotere potten. De rode en roze Dipladenia stekjes hebben we weggegooid in de container. In de laatste 2 uur heb ik 6 karren Adeniums op de lege bedden neergezet.

In de middag zijn we naar de Consum geweest. Daarna ben ik nieuwe slippers bij een sportwinkel en kleren gaan kopen bij Mango. Leuk tentje en niet zo duur ook!

Dinsdag 24 mei:

Ik heb de overige 4 karren Adeniums afgemaakt in de eerste 1,5 uur. Daarna heb ik weer een paar bedden met dode plantjes in de container gegooid en de paden schoongeveegd. Na de pauze kon ik weer gaan poten. Even later kwam Jesse ook weer helpen.

Gelijk toen we thuis kwamen zijn we met de bus naar het strand in Almerimar gegaan. We probeerden een andere buslijn te pakken, maar uiteindelijk moesten we nog 30 minuten lopen voordat we op het strand lagen. Het was lekker rustig, alleen zal dat de komende weken wel wat drukker gaan worden denk ik.

Woensdag 25 mei:

In de ochtend hebben we veel ‘dode’ plantjes weggehaald en in de container gegooid. Daarna zijn we die paden schoon gaan vegen. Na de pauze zijn we de rode Dipladenia’s gaan poten.

Na het werk nog wat boodschappen gedaan bij de DIA%.

Donderdag 26 mei

Lekker gewerkt vandaag. In de middag ben ik naar het station gegaan om te vragen hoe we naar Almeria kunnen. Dat willen we graag een keer doen binnenkort. Ik kreeg een hele lijst mee van wanneer de bussen gaan over de hele week. Daarna ben ik langs de Hipercor gegaan om nieuwe oortjes te halen (want deze waren weer eens kapot). In de avond hebben we een film gekeken en zijn we vroeg gaan slapen.

Vrijdag 27 mei

Vandaag ging het wat moeizamer. De Dipladenia’s moeten blijkbaar een stuk korter geknipt worden. Dat ging Jesse dan maar doen en ik ging verder met poten. Uiteindelijk zijn we een groot stuk opgeschoten. In de avond zijn we weer naar Bianco gegaan om dit verslag te kunnen uploaden.

1. Hans en Ank:
    27 mei 2016
  2. Hans en Ank:
    Hoi Sven.

Weer genoten van je verhaal ! Fijn dat het lekker weer is. Nog leuke meiden op de Playa ? ;-)
    Werkse en vooral genieten . Groeten ook aan Jesse. Doei,doei H & A.
  3. Frans:
    28 mei 2016
    Hoi Sven. Weer leuk om te lezen. Jullie hebben je draai aardig gevonden. Geniet van het mooie weer. Hier wordt het weer minder.
  4. Nancy:
    28 mei 2016
    Hey Sven, leuk om al die verslagen te lezen. Druk aan het werk en daarnaast genieten, das een mooie combinatie! Wij krijgen hier de komende dagen veel regen om onze oren als ik Piet Paulusma moet geloven.
    Geniet er lekker van.
    Groetjes van ons uit Maasdam