Week 4! Alweer bijna op de helft

20 mei 2016 - El Ejido, Spanje

Weblog week 4

Zaterdag 14 mei

We waren weer opgehaald door Mohammed. We vroegen ons af we die (bekende) persoon was waar zoveel media voor was. Mohammed vertelde ons dat dat de Mark Rutte van Spanje was! Ik dacht dat het een of andere oude coureur was, omdat er een autoshow was. Maar zijn naam is dus Mariano Rajoy Brey. Hij is de afgelopen jaren premier van Spanje geweest, maar over een maand zijn dus de verkiezingen hier. Hij probeerde op deze manier stemmen te winnen.

In de middag zijn we naar de Hipercor geweest om wat boodschappen te doen en te kijken of er nog leuke kleren waren. Ook zijn we langs andere winkeltjes geweest, maar niets meegenomen. We hadden geen zin om op de zaterdagavond te gaan koken, dus zijn we weer een keertje naar de Burger King geweest. Daar kreeg door wat miscommunicatie een kindermenu voor me neus. Ach, dan eet ik thuis nog wel wat extra!

In de avond was het idee om een keer in El Ejido te gaan stappen. We wilden met Lars aan, maar die wilde graag in Almerimar blijven. Ik was al een beetje moe. Dan is het best jammer dat het nachtleven hier pas rond 1 uur begint, dus zijn we na een uurtje alweer naar huis gegaan.

Zondag 15 mei

Vandaag gaan we naar het strand. We pakten de bus van 12:30 naar Almerimar. Het verbaasde me dat je voor een rit van 45 minuten maar €1,33 betaald. Dat gaan we meer doen dus! Het was een heerlijke dag met zo’n 22 graden. De komende weken wordt het nog wel wat warmer las ik. Almerimar is een erg toeristisch plaatsje hier, er zijn veel appartementencomplexen in dit stadje.

Om half 6 gingen we weer met de bus naar huis en aten we een pizza thuis.

Maandag 16 mei

We konden weer aan de gang! We hebben een aantal karren met Dipladenia’s klaargemaakt en daarna heb ik 2 bedden met Aloë Vera’s verplaatst naar de andere kas. Daarna wat boodschappen gedaan bij de DIA%. Goed gegeten, een beetje gelezen en geplaystationed s’ avonds.

Dinsdag 17 mei

Vandaag hebben we de hele dag weer plantjes gepoot. Tussendoor kwam Ton langs met een aantal stekkies die ook gepoot moesten.

Toen we thuis waren hebben we de boel maar een beetje gedweild, omdat het een aardige rommel was in het appartement. S ’avonds ben ik naar café Bianco geweest om een keertje met mijn ouders en broertje te bellen (want daar is wifi). Jammer dat ik niet in De Lier kan zijn, want daar speelt LYRA tegen Feyenoord. 9 jaar geleden was dat ook al zo en gelukkig was ik er toen wel bij! Na 20 minuten toch maar doei gezegd. Het was inmiddels al 10 uur… Slaap heb ik wel weer nodig!

Woensdag 18 mei

We hebben de hele werkdag plantjes geraapt die worden verkocht. Een halve kar witte Dipladenia’s en 2,5 kar rode Dipladenia’s. Ook werd een kar roze Dipladenia’s klaargemaakt om gepoot te worden in de andere tuin.

S ’middags ben ik een GB internet gaan halen en s ’avonds hebben we de finale van de Europa League gekeken bij Bianco.

Donderdag 19 mei

Vandaag hebben we 5 karren met verschillende kleuren Dipladenia’s gemaakt. Rood, wit en roze. De plantjes zijn niet meer de beste van wat er normaal gesproken staat. Het is het eind van het seizoen voor deze producten. S ’middags en s ‘avonds hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan. Beetje geplaystationed en een filmpje gekeken.

Vrijdag 20 mei

Vandaag was opruim dag in de tuin. Honderden plantjes hebben we weggegooid. Daarna hebben we de paden aangeveegd en zijn we doorgegaan met poten van de overgebleven kleine witte Dipladenia’s. Deze middag hebben een film afgekeken van gisteren en zijn we in de avond naar Bianco gegaan om de verslagen te uploaden en te skypen met de vrienden thuis.

1. Hans:
    21 mei 2016
    Poeh poeh zwaar he Sven heT leven in Espanja geniet ervan Man
  2. Frans:
    23 mei 2016
    Jullie worden wel Dipladenia’s-experts! En ze vinden jullie capabel om te kijken welke er weg kunnen. Niet verkeerd. Las vand e week dat Jamy Oliver vindt dat hamburgers bij de Mac gemaakt worden van vlees dat je maximaal aan honden en katten geeft maar jullie zitten bij de Burger King en daar is het veeeeeeel beter, toch?
  3. Trudy:
    23 mei 2016
    Zo te lezen geen verkeerde stageplaats Sven eindelijk strandweer geworden dan wordt het leven goed daar. Ook al aardig handig in het huishouden geworden wat zal jou moeder blij zijn als je weer thuis bent zij houd gewoon tijd over joh.
  4. Petra:
    27 mei 2016
    Zo telezen zijn jullie aardig ingeburgerd !!! (Ook bij de burger king) en leren jullie er veel bij . Ga zo door !!